יום שלישי, 21 ביוני 2011

אמנות האופנה

בחנות של נועם צוקר ומיכאל ספרר גיליתי עולם חדש, עולם שמשלב בתוכו אמנות ואופנה ויוצר יחדיו חלל מושלם ומענג חושים. עוגת הקצפת והתותים שקידמה את פני עם הגעתי לסטודיו שלהם ברחוב שפע טל בתל אביב הצליחה לתעתע גם בי. מדובר בעוגה מסיליקון. הסטודיו האוורירי שופע ביצירות אמנות עליהם אחראי מיכאל, פסל בעל תארים מכובדים באמנות, ובמקרה גם בן זוגה של נועם (שגם היא ציירת מוכשרת בפני עצמה ובעלת תארים מ"בצלאל").
נשמע מבטיח עד כה, נכון? אז זהו, עוד לא התחלתי.
מאז שאני זוכרת את עצמי, הייתי מבלה בגלריה לאמנות של אבא שלי, בחופשות הייתי מגיעה לביקור, מנקה את התמונות ואפילו מנסה לצייר בעצמי. אני יודעת להעריך אמנות, פיסול וכל מה שנע סביב יצירה שעמלו עליה שעות רבות והשקיעו בה מחשבה. מבחינתי גם אופנה היא אמנות. חולצת משי בעלת גימורים מדויקים ודיטיילס מובחרים היא יצירת אמנות. אלה הם בדיוק הבגדים ב"אווה מנדלבאום", כאלה שחשבו עליהם הרבה לפני שהוציאו אותם לאוויר העולם. המחשבה מתחילה כבר מהבד עצמו, בין אם זה במבוק אורגני, כותנה או משי. גם הגזרות נועדו להחמיא לקימורי האישה ועם זאת להיות אווריריים וזורמים. הצבעוניות מתאפיינת בעיקר בגווני הפודרה, אפור, שחור ושמנת עם הבלחות קלילות בהדפסים צבעוניים כגון: צהוב, ורוד, כחול וירוק. ויותר מכל, קולקציית הבגדים האורגנית לתינוקות היא זו שקנתה אותי באמת. תראו את הדבר המתוק הזה ותודו שאי אפשר לעמוד בקסם של המתיקות הזו:


המחירים מתחילים ב-190 שקלים לצעיף היפסטרי ומגניב כגון זה:


ומגיעים עד ל-800 שקלים לשמלת ערב מלכותית.



חולצות משי קלילות ואווריריות

ולפני שאסיים, אתם חייבים לראות את יצירות האומנות המדוברות!

עוגת קצפת ותותים סיליקונית

תפוח אדמה לוהט!

אווה ובן זוגה

את הפריטים של אווה מנדלבאום ניתן למצוא בסטודיו המגניב שהזכרתי כאן (רחוב שפע טל 8 תל אביב) וגם ברשת "רזילי", ובחנויות "גברת לוין" בכיכר מסריק ו"גוטיק" בגבעתיים.

3 תגובות:

מיה אמר/ה...

שרונה יקירתי,
ראשית, אני ממש ממש אוהבת את הפוסטים שלך, ובתור מושבניקית גאה, התמונות מהמושב פשוט מקסימות!!
שנית, לגבי הבגדים של אווה מנדלבאום:
עם כל הכבוד למעצבים הישראלים (ואני מאד מאד אוהבת מעצבי אופנה מהארץ), אני חושבת שהמחירים בארץ חסרי כל פרופורציה.
800 ש"ח לשמלה זה משהו כמו 230$ וזה קצת מוגזם בעיני. כנ"ל לגבי הצעיף ב-190 ש"ח, שהגימור שלו ממש רחוק מלהיות מושלם. בעיני זה קצת over priced.
בניו יורק קניתי שמלה של ראלף לורן ב-160$...ושמלת משי עם פרחים עשויים ביד ב-200$. בעיני זה מקור טוב להשוואה.

ציפי לוין אמר/ה...

הי שרונה. אני חייבת להסכים עם מיה. הבגדים שלהם מאד יפים, את צודקת. אבל המחירים מאד גבוהים. כמובן שהם לא היחידים. היתה תקופה שלא העזתי להכנס לחנויות המעצבים כי ידעתי שהמון דברים ימצאו חן בעיני,ולא אוכל לקנות כמעט כלום,וזה מתסכל. אני בטוחה שניתן להוריד מחירים, ומחכה לסופי עונה.

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

מיה - איזה כיף לקבל תגובות מפרגנות ומחממות לב שכאלה! אני מודה שהתמחור בעייתי ולא מתאים לכל כיס, אולם יש כן סיבות שבגללן כן הייתי מעדיפה לרכוש פריט של מעצב ישראלי ולא של ראלף לורן למשל (שאני מאוד אוהבת אגב!).
קודם כל, הכל זה Made in Israel ובתור פטריוטית חשוב לי לתמוך בכל מה שנתפר בארץ. שנית, הבדים סופר איכותיים וכנ"ל התפירה. אז נכון, 800 שקלים לשמלה זה לא מעט כסף, מצד שני.. בארץ אין לי להשיג שמלה של ראלף לורן במחירים כאלה.

ציפי - ראי את התגובה שכתבתי למיה. נכון, המחירים לעיתים גבוהים וגם אני בשנים האחרונות רוכשת פריטי מעצבים ישראלים רק בסופי עונה או בירידים כגון: שוק מעצבי העיר. בתקופה האחרונה יש את הטרנד של האווטלטים והוא גם פתרון לא רע בכלל.
בקיצור, יש הרבה דרכים לרכוש בגד של מעצב ישראלי במחיר שלא קורע את הכיס.