יום שני, 9 ביולי 2012

יוז'י תעשה לי ילד

את השם יוז'י ימאמוטו שמעתי לראשונה עוד כשהייתי ילדה. בתקופה ההיא, שמות של בתי אופנה היו בשבילי רק בשמים. האחיות הגדולות שלי ביקשו מהוריי שיקנו להם את הבושם החדש של יוז'י ימאמוטו. כשהן קיבלו אותו התפעלתי מאוד מהקופסא המלבנית המאורכת שבה שכב הבושם, מהפונט הקסום של האותיות ומהריח המשכר. שם כזה קשה לשכוח, בייחוד כששנים אחרי תחום האופנה התחיל לעניין אותי מאוד ולימים למדתי להכיר שמות רבים ונוספים של מעצבי על.
כששמעתי שהתערוכה של יוז'י מגיעה לארץ, סימנתי לי ביומן להזמין כרטיסים ולהגיע לשם כמה שיותר מהר.
וכך, מצאתי את עצמי קונה כרטיס בודד ומחליטה שלתערוכה הספציפית הזו אלך לבדי. זמן איכות ותרבות שלי עם יוז'י ועם עוד מבקרים אנונימיים. ההחלטה ללכת לבד לא הייתה פשוטה עבורי, שכן תערוכות מסוג זה הן מקום לביטוי ודו שיח, יחד עם החבר שלידך. למרות הפלוסים בשיח משותף, הבנתי שעם התערוכה הזאת ארצה להתמודד לבד, רק אני והבגדים.
הגעתי למוזיאון העיצוב בחולון בשעת הפתיחה ועברתי בין שלושת החללים השונים בהם מוצגים הבגדים של ימאמוטו.
הבגדים כולם מקולקציות שונות ומתקופות שונות, גם כאלה מהשנה שבה נולדתי (בחישוב מהיר, 26 שנים) כמו מעיל צמר בצבע ורוד פוקסיה שבקלות הייתי מאמצת לארון הבגדים, וגם בגדים מקולקצית סתיו חורף 2012/2013, מה שאומר – חם וטרי מהתנור.

הערה אחת לפני שאתם ממשיכים להתבונן בתמונות – אם יש בכוונתכם להגיע לתערוכה, אולי עדיף שתוותרו על התמונות שכן מדובר בהרבה ספויילרים! (אם כי יש סיכוי שזה פשוט יעשה לכם עוד יותר חשק)

שמלת משי בגזרת סטרפלס - אביב/קיץ 1997

ז'קט מחורר - אביב/קיץ 2010

מעיל טראנץ' מצמר - סתיו/חורף 1986-1987

חצאית ארוכה עשויה ג'רזי ומשי עם פרחים בטכניקת יוזן (טכניקת הדפסה לבד המנצלת שאריות של משחת אורז שהומצאה ביפן בסוף המאה ה - 17) - אביב/קיץ 2002

שכמיית צמר עם צווארון מלחים - סתיו/חורף 1989-90

שמלת מעיל טרנץ' מכותנה - אביב/קיץ 2003, במיוחד בשבילך קייט מידלטון!

מעיל זנבות, וסט וחולצה בשילוב הדפסי פרחים שונים זה על גבי זה - סתיו/חורף 2004-05

שמלה ארוכה עשויה ממשולשים בשילוב פייטים צבעוניים - אביב/קיץ 1997

חלל התצוגה לבגדי הגברים בהשראת פינה באוש הכוראוגרפית המפורסמת

חליפת צמר עם רקמת פנינים ופייטים על הז'קט - סתיו/חורף 2000-01

חליפה באריגה אפורה ולבנה עם רקפת אבני סברובסקי ופנינים על קדמת הז'קט - סתיו/חורף 2000/01


חליפות עם הדפסים צבעוניים בהשראת אוסף הטקסטיל של מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון (וממש כמו הספות שבביתי!) - אביב/קיץ 2011

חלל התצוגה האחרון של שמלות הערב

שמלת קפלים עשוי משי, מחווה למאדאם גרה - אביב/קיץ 2005

חצאית צמר ארוכה, חלקה האחורי שחור וחלקה הקדמי עשוי צמר מורתח, שמלה עם חלק אחורי שחור ישר וחלק קדמי צמר אדום מורתח - סתיו/חורף 2009-10


התערוכה פתוחה לקהל הרחב עד ה 20 לאוקטובר, במוזיאון העיצוב חולון.
תהנו!
שרונה

2 תגובות:

sefi אמר/ה...

החלל עם המנורות היה הכי מרשים. יש לי תחושה שלדגמים של יוז'י מתאימה תצוגה יותר מרווחת מהתצוגה שבחלל הראשון. גם הייתי בתערוכה בפתיחה והיה קשה להתפנות להביט במייצגים כשכל שניה צריך להגיד למישהו שלום.

אבל אין ספק שחסרות בארץ תערוכות בנושא אופנה וזה משהו מגניב להתחיל ממנו.

נשיקות והתמונות שלך ממש יפות.

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

ספי - בהחלט מדובר בחלל הכי מרשים, נראה לי שזה היה מכוון לתת לשמלות הערב את הרקע הכי "מפואר". מסכימה לגבי הצפיפות בחלל התחתון, קצת בעייתי, ואפילו שלא היו בחלל הספציפי הזה הרבה אנשים, היה לי קצת צפוף (אז לא רוצה לתאר לעצמי מה הלך בפתיחה).
בקרוב אבקר במוזיאון האופנה בליסבון, אני כבר ממש סקרנית לראות מה יש שם. מקווה לא להתאכזב...
כן ירבו תערוכות אופנה! ומי יודע, אולי גם כאן מתישהו, מוזיאון.
3>
נשיקות בחזרה!