יום שני, 5 באפריל 2010

על משפחה ומסורות - לכבוד פסח



וואו, הרבה זמן לא כתבתי כאן בבלוג. איכשהו לא יצא לי, בין ארוחה אחת לזו שבאה ישר בעקבותיה וכל המשפחתיות שמסביבן. אז הנה, הפוסט שלי על פסח.


פסח אצלנו, כמו אצל 90% מהמדינה, זה זמן מאד משפחתי. אולי אצלנו זה אפילו יותר כבד מאצל משפחות אחרות. והאמת היא, אני מודה, שאני ממש אוהבת את זה. אולי כי אצלנו יש תירוץ טוב – חצי מהמשפחה שלי מגיעה מחו"ל לכבוד החג. אחותי הגדולה כבר שנים לא גרה בארץ, אבל היא ובעלה והבן היפהפה שלהם מגיעים כל שנה לחג. אמא שלי אמריקאית, ואחותה מגיעה גם היא כל שנה מניו יורק לפסח, והשנה זכינו גם בבת שלה כמתנה לחג. בקיצור, שמח אצל ההורים שלי בפסח. אז אנחנו מנצלים את הזמן ביחד כמה שאפשר ומשתדלים ליהנות כמה שיותר. עכשיו יש גם אחיינים - וזה הופך את הכל ליותר שמח, מצחיק ומרגש.

הסתכלתי על האחיינים המתוקים שלי בחג, וחשבתי על זה שגם כשהייתי קטנה, ואחותי עוד לא גרה בחו"ל, ודודה שלי לא הייתה מגיעה לחג – גם אז אהבתי את ליל הסדר. אצלנו במשפחה הקפדה על מסורות זה עניין חשוב שלא מקלים בו. המסורת של פסח היא שדודים שלי מכפר סבא מגיעים אל ההורים שלי לליל הסדר ונשארים לישון אצלנו לאחר מכן. כשהיינו קטנות היינו אני ובנות דודות שלי פורשות שק שינה בחדר וצוחקות אל תוך הלילה. למחרת, פותחים שולחן עם ארוחת בוקר מהסרטים, אבא שלי מכין מצה-בריי נפלאה ואחר כך מעבירים ביחד את היום, עד לארוחת הצהריים (הענקית, כמובן). המסורת הזו, פחות או יותר נשמרת עד היום. אמנם וויתרנו על השק"ש, אבל לא על הארוחת בוקר. ואני מקווה שהאחיינים שלי נהנו גם הם מהמסורות שלנו, כמו שאני נהניתי מהן (וממשיכה להנות עד היום).

אז הצילומים שלי הפעם מתעדים טיפה את שולחן החג, טיפה את הילדים ואת הצעצועים שלהם שהיו פזורים בחצר כל החג, ולבסוף - צילום אחד שלי (למי שהסתקרן ורצה לדעת מי אני...). 
מקווה שלא אכלתם יותר מדי, ושלא סבלתם מעודף משפחתיות בחג...


שיהיה לכולנו אביב נפלא ומזל טוב לשרונה לרגל אירוסיה המשמחים,
תמר








7 תגובות:

Mirelle אמר/ה...

תמונות מקסימות ☺ גם לנו היה אורח מחו"ל השנה והיה מצחיק במיוחד!

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

תודה מיראל! שמחה שאהבת את התמונות :) ושמחה לשמוע שנהנית בחג, זה כבר לא דבר כזה מובן מאליו (אנשים בד"כ לא אוהבים את כל המשפחתיות סביב החג...)
תמר

marjorie morningstar אמר/ה...

את נורא יפה וצעירה :)

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

תודה! :) איזה כייף, עשית לי את הערב

אנונימי אמר/ה...

מי זו היפהפיה בתמונה האחרונה? מישהי מכותבות הבלוג?

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

אנונימי - כן, זאת תמר! הצלמת המדהימה, וגם היא כותבת כאן מידי פעם ומעלה פוסטים אישיים משלה :)

שרונה

אנונימי אמר/ה...

נחמד מאוד. אתן מקסימות שתיכן ותענוג להיכנס לכאן :)