יום שלישי, 14 באוקטובר 2014

קריאה לנוסעים לחו"ל

בזמן שאתם תגלגלו את המזוודה שלכם על רצפת נמל התעופה בן גוריון, סביר להניח שאני אשב בבית בפיג'מה שלי, רגל על רגל, אלגום אספרסו קצר בליווי כמה עוגיות ואעיין באלבום המופת של אומן הזכוכית רנה לליק.
הרגעים האלה הם רגעי שקט ושלווה מיוחדים שבהם בני הקטן הולך לישון, ואז אני משתדלת להנעים לעצמי את הרגעים האלה במעט תרבות קריאה ועיון. ונכון שכיף לי כל כך לשחק איתו ולהיות איתו במהלך היום, אבל באופן כללי אני יודעת ומודעת לעובדה שלטובת השפיות שלי, כדאי לפנות גם קצת זמן לעצמי בכל העולם החדש הזה שנפתח בפניי ונקרא: הורות.


בכל אופן, לטוס לחו"ל לא אוכל בחודשים הקרובים אבל מי מכם שכבר עלה על טיסה בשבוע האחרון או עתיד לטוס עד סוף החודש, יזכה לראות את התערוכה הנדירה של תלמידי בצלאל בחסות דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון. אלה עיצבו 22 בקבוקי בושם בהשראת אמן הזכוכית רנה לליק והם מוצגים ברחבי הדיוטי פרי. המבקרים בתערוכה יוכלו להצביע עבור העיצוב האהוב עליהם, שקלול הצבעת הקהל וצוות מומחי בצלאל וחברת לליק, יזכו את יוצר העבודה הנבחרת בשבוע התמחות במפעל לליק ובנוסף, העבודה הזוכה תיכנס לקולקציית הבישום היוקרתית של חברת לליק כמהדורה בינלאומית.

התערוכה המוצגת בדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון - צילום: איציק בירן

רנה לליק, אמן הזכוכית, החל את דרכו בשנת 1885 בעיצוב בקבוקי קריסטל עבור בשמי לליק. בקבוקי הבושם שיוצרו על ידו, חלקם כמהדורות לאספנים, נחשבים עד היום ליצירות אומנות מרתקות וייחודיות והם מהווים שיר הלל ליופי הנשי. עם השנים הרחיבה חברת לליק את פעילותה, והחלה בעיצוב פריטי אומנות נוספים מזכוכית כמו תכשיטים וחפצי נוי. פריטי העיצוב מהווים השראה לאומנים ויוצרים מכל העולם. מחירם נאמד בעשרות אלפי דולרים במכירות פומביות ובאתרי מכירות למיניהם וכמובן שקשה לשים עליהם יד.

בקבוקי בושם מרהיבים ומקוריים של לליק

כיום, 70 שנים לאחר מותו של רנה לליק, יזם הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון פרוייקט ייחודי Master Piece Collection שלא רק נותן במה למעצבים הצעירים והמוכשרים, אלא גם חושף את הקהל הישראלי לעיצובי הבקבוקים ונותן להם אפשרות לקנות את יצירות האומנות של התלמידים המוכשרים. עיצובי הבקבוקים של תלמידי בצלאל מרהיבים ביופיים, וניכרת השקעה, מחשבה ויצירתיות רבה. את כל תהליך העיצוב, הייעוץ וההכוונה קיבלו התלמידים מהמעצב הראשי של חברת לליק.
מבין 22 העבודות היה לי קשה לבחור את העבודה המצטיינת ולכן בחרתי מספר מעצבים שמאוד אהבתי את עבודתם:

עדן חברוני - בקבוקים בהשראת טרנטולה, נקבת העכביש

חנן ונונו - חיתוך מתכת באמצעות לייזר תוך ניפוח זכוכית על פנים החלל. 

אמיר לוי - בקבוקי בושם בהשראת לב האדם 

דרור רוזנברג - בקבוקים המעוצבים בהשראת כלי העבודה של רוקח הבשמים


התערוכה תוצג עד לסוף חודש אוקטובר במתחם הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון ולכל מי שיזכה לבקר בה בקשה אחת לי אליכם: תשתדלו להנות גם בשבילי ובשביל כל שאר האנשים שיכולים רק לחלום על לטוס לאנשהו כרגע.
אני אשאר לי בארץ עם הקפה, העוגיות והאלבום המשובח של לליק.




 הצטרפו אליי גם בעמוד הפייסבוק של הבלוג: 
ובאינסטגרם: 

נשיקות וחג שמח!
שרונה. 

3 תגובות:

EFRAT ITAH אמר/ה...

או לליק - הזכרת לי נשכחות. בילדותי לא היו פארמים או אפריל אלא רק המשביר לצרכן ששלט בבחירות מה יגיע ארצה ומה לא וכך היינו תלוייםם בנסיעות של אמא או בדודים מחו"ל...

ריגשת אותי מאוד בפתיח, היכרתי אותך ילדונת, נשואה טרייה והיום את אם ובעלת משפחה. אין אושר גדול מזה <3

sefi אמר/ה...

הכל ניראה מהמם.
הלוואי ואוכל לקפוץ לחול בקטנה בקרוב.
מאחלת לך הרבה רגעים כאלה כמו שתיארת בפוסט.

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

אפרת - אני ממש אוהבת את הבשמים שלהם. ממש לאחרונה הרחתי על מישהי בושם ושאלתי אותה של מישהו והיא ענתה לי: לליק, כמובן. בשמים קלאסים ועל זמניים עם ריחות נפלאים. ותודה על המילים החמות שכתבת, ריגשת אותי גם את.

ספי - תודה בובה! אני סקרנית לדעת מה יהיה היעד הבא שלך. את תמיד מפתיעה!