יום שבת, 18 ביולי 2015

יום הולדת 29

לפני יומיים חגגתי את יום הולדתי ה - 29 ובאופן רשמי נכנסתי לשנה האחרונה בעשור השלישי לחיי. אני לא מאמינה שביום ההולדת הבא שלי אחגוג 30 קיצים, אבל מה שבטוח זה שהחגיגות יהיו גדולות ומכופלות יותר מאי פעם. כתבתם לי ברכות בכל מקום אפשרי (על חלקן עדיין לא עניתי אפילו, מבטיחה בהמשך) וריגשתם אותי כל כך שהרגשתי שאני חייבת להעלות כאן פוסט וקודם כל להודות לכולכם על תשומת הלב, הברכות והמילים החמות. 
את בוקר החגיגות פתחתי בארוחת בוקר קלילה וטעימה שבעלי הביא לי בהפתעה מהקפה השכונתי. לאחר מכן המשכתי עם אמא שלי לקניון איילון שם פינקנו את עצמנו בנעליים ובבגדים חדשים. משם נסעתי לנוח אצל ההורים שלי בבית, השארתי שם את מיכאל וחזרתי הביתה אחר הצהריים הישר לזרועותיו של בעלי שחיכה לי עם זר פרחים ענקי. בערב הלכנו לאכול במסעדת טופולופומפו הנפלאה, שיש בה אוכל טעים ויפה כל כך. המחיר יקר אבל שווה כל שקל. 

בד"כ נהוג שמכינים לילדי יום ההולדת את העוגה, אבל כיאה למי שחובבת מושבעת של בישול ואפיה אני החלטתי להכין לעצמי את העוגה. לא בדיוק עוגה, אלא קאפקייקס! ספר הקאפקייקס הנהדר של מרתה סטיוארט מכיל כמויות אדירות של מתכוני קאפקייקס מגרים (ומשמינים!) ובחרתי משם מתכון לקאפקייקס קלאסיים בציפוי קרם וניל. מי שראה בבוקר יום ההולדת שלי את התמונה באינסטגרם ובפייסבוק ודאי חשב שמדובר בתמונה שנלקחה מהרשת, אך אני גאה לספר שמדובר בקאפקייקס שהכנתי במו ידיי והצילום גם הוא שלי כמובן.



קאפקייקס ריויון צהובות - מקור המתכון: מרתה סטיוארט

מצרכים לקאפקייקס:

3 כוסות קמח עוגה (לא קמח תופח)
1 וחצי כוסות קמח רגיל
3/4 כפית אבקת סודה לשתייה
2 כפיות ו - 1/4 אבקת אפייה
1 כפית ו - 1/2 מלח
1 כוס + 2 כפות (255 גרם) חמאה, בטמפרטורת החדר
2 כוסות ו - 1/4 סוכר
5 ביצים שלמות + 3 חלמונים, בטמפרטורת החדר
2 כוסות ריויון, בטמפרטורת החדר
2 כפיות תמצית וניל טהורה

1. מחממים את התנור לחום 180 מעלות. מרפדים תבניות שקעים בעטרות נייר. מנפים לקערה את שני סוגי הקמח, אבקת הסודה, אבקת האפייה והמלח. 
2. מקרימים את החמאה והסוכר במיקסר במהירות בינונית-גבוהה לקרם בהיר ואוורירי. מנמיכים את מהירות המיקסר לבינונית. מוסיפים את הביצים, זו אחר זו. ממתינים עד שכל אחת נבלעת בקרם לפני הוספת השנייה. מנקים את דפנות הקערה מדי פעם. מוסיפים את החלמונים ומערבלים עד שהם נבלעים היטב בקרם. מנמיכים את מהירות המערבל לנמוכה. מוסיפים את תערובת הקמח בשלושה שלבים, לסירוגין עם הוספת הריויון בשני שלבים. מערבלים היטב לאחר כל הוספה. מוסיפים את תמצית הווניל ומערבלים שוב. 
3. מחלקים את הבלילה באופן שווה בין שקעי התבניות עד ל - 3/4 מגובהם. אופים כ - 20 דקות, תוך שינוי מיקום התבניות בתנור במחצית זמן האפייה, עד שכאשר לוחצים על פני העוגות הן קפיציות למגע, וקיסם שננעץ במרכזן יוצא נקי. מניחים את התבניות לצינון על רשת למשך 10 דקות. הופכים את הקאפקייקס על הרשת ומניחים עד לצינון מלא. אפשר לשמור את הקאפקייקס למשך יום בטמפרטורת החדר, או להקפיא אותן בקופסאות אטומות עד חודשיים.


מצרכים לציפוי:

1 כוסות ו - 1/2 חמאה (340 גרם) בטמפרטורת החדר
4 כוסות (450 גרם) אבקת סוכר מנופה
1/2 כפית תמצית וניל טהורה

1. במיקסר על מהירות בינונית-גבוהה, מקרימים את החמאה למשך כ - 2 דקות, לקרם בהיר ואוורירי.
2. מנמיכים את המהירות לבינונית. מוסיפים את אבקת הסוכר, 1/2 כוס בכל פעם. מערבלים היטב לאחר כל הוספה ומנקים את הדפנות מדי פעם. אחרי כל 2 הוספות, מגבירים את המהירות לגבוהה ומערבלים במשך 10 שניות כדי לאוורר את הציפוי ואז מחזירים את המהירות לבינונית וחוזרים על התהליך. כל התהליך אמור לקחת כ - 5 דקות. הציפוי צריך להיות בהיר מאוד ואוורירי. 
3. מוסיפים את הווניל ומערבלים שוב לציפוי חלק. אם לא משתמשים מיד, אפשר לשמור את הציפוי במקרר בקופסה אטומה עד 10 ימים.  לפני השימוש, מביאים לטמפרטורת החדר ומערבלים במהירות נמוכה עד שהציפוי שוב חלק, כ - 5 דקות. 

4. לסיום, מורחים את הציפוי על פני העוגות בעזרת מרית זווית. שומרים במקרר את עד 3 ימים בקופסה. להגשה, מביאים לטמפרטורת החדר ומפזרים מעל סוכריות צבעוניות. 



הערות שלי:
המנג'טים שהשתמשתי בהם הם מספר 5. יוצאת כמות של כ - 40 קאפקייקס. את הסוכריות הצבעוניות המדליקות הבאתי איתי מארה"ב. בארץ לא ראיתי זהות להן (מאורכות ובססגוניות יפה שכזאת) אבל אפשר גם לוותר עליהן, לבחירתכם. 
הקאפקייקס עם הציפוי טעימים בטירוף ומומלץ לכבד אנשים אהובים :)


הצטרפו אליי גם בעמוד הפייסבוק של הבלוג: 
ובאינסטגרם:

נשיקות,
שרונה.

4 תגובות:

הילה לוי אמר/ה...

מזל טוב. העוגות מעוררות תאבון.

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

הילה - המון תודה! נשארה אחת אחרונה, לשמור לך? :)

sefi אמר/ה...

מותק,
המון, המון מזל טוב!
כל הזמן שוכחת כמה את קטנה.
המון אושר, כיף וכמובן בריאות!
אוהבת,
ספי

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

ספי - תודה נשמה שלי. קטנה אך מרגישה כבר ממש בוגרת! :) אני לא מאמינה לפעמים שאני כבר אמא לילד בן שנה אוטוטו!