יום שישי, 3 באפריל 2015

חג שמח + מתכון

בוקר של חג. אני אוהבת להתעורר בבוקר של חג לקול ציוץ הציפורים והשנה הקבילו להם גם קולותיהם של הבייבי שלי ובאמת שזה כיף ומתוק. הבית נקי ומצוחצח והכל מסודר במקום. סידורים אחרונים כמו השלמות של קניות אוכל לבית וקניית נעליים לבן הזוג מצפים לנו להמשך היום אבל לפני כל אלה רציתי לשתף אתכם במתכון לעוגה נהדרת לחג. לרוב אני לא נוהגת לשתף בבלוג הזה מתכונים שאני מכינה או צילומי אוכל שאני מאוד אוהבת לעשות (ומי שעוקב אחרי באינסטגרם יודע שזה תחום שאני מאוד מחוברת אליו) אבל הפעם, לרגל חג הפסח, החלטתי לשתף אתכם במתכון לעוגה שהכנתי אתמול בלילה מתוך מתכון של מיקי שמו שפורסם בעיתון. 



עוגת קוקוס ותפוזים  מסוכרים - פרווה, כשל"פ של מיקי שמו מתוך העיתון "ישראל היום"

החומרים לתבנית בבקה בקוטר 24 ס"מ (אני השתמשתי בתבנית עגולה פשוטה):
  • 4 ביצים במידה L
  • כוס סוכר 
  • 2 כוסות קמח ללא גלוטן כשר לפסח (קמח תמי)
  • שקית אבקת אפייה
  • 1/4 1 כוסות מיץ תפוזים
  • כוס שמן קנולה
  • 2/3 כוס קוקוס טחון
  • קליפה מגורדת מתפוז בינוני
  • 1/2 כוס קליפות תפוזים מסוכרות קצוצות
לסירופ:
  • כוס מיץ תפוזים סחוט טרי
  • 3/4 כוס סוכר
לקישוט:
  • 2 כוסות שקדים מולבנים פרוסים קלויים (אני השתמשתי בכוס אחת וזה גם הספיק)

ההכנה:
מחממים תנור ל - 170 מעלות. מרתיחים את המיץ והסוכר לסירופ, מעבירים לצנצנת ומקררים עד לשימוש. מקציפים ביצים וסוכר במיקסר במהירות גבוהה כ - 10 דקות עד לקבלת קציפה בהירה ותפוחה. מנפים קמח ללא גלוטן ואבקת אפייה, מנמיכים את מהירות המיקסר ומשלבים בהדרגה ולסירוגין את מיץ התפוזים, השמן, הקוקוס, גרידת התפוז וקליפות התפוז המסוכרות - עד שהתערובת המתקבלת חלקה וללא גושים. מוזגים לתבנית משומנים ואופים 40-50 דקות או עד שקיסם הננעץ במרכז העוגה יוצא עם מעט פירורים לחים. מוציאים מהתנור, ממתינים עשר דקות, מחלצים מהתבנית בזהירות ומניחים על רשת. שופכים את הסירופ הקר על העוגה ומיד מפזרים את השקדים הפרוסים. שומרים בכלי אטום כחמישה ימים. 


העוגה קלה יחסית להכנה ומכילה מצרכים שיש לרובנו בבית. את קמח התמי רכשתי בסניף של ניצת הדובדבן לא רחוק מביתי ולדעתי יהיה אותו בכל בית טבע או חנות לממכר מוצרי בריאות (עדן טבע, אורגניק מרקט וכו'). אם מתחשק לכם להכין את העוגה היום ואין לכם תפוזים מסוכרים, לטעמי גם אגוזי מלך קצוצים יעבדו כאן  טוב. הקוקוס כמעט ובלתי מורגש ומי שאוהב אותו קצת יותר דומיננטי בעוגות שלו יכול להוסיף עוד 1/3 כוס קוקוס לעוגה מבלי לפגוע כמעט במרקמה. 
העוגה יוצאת לחה, עסיסה וטעימה כל כך שמתחשק לטרוף את כל המגש בעודו חם. כפי שאתם רואים, היה לי קשה להתאפק בלילה ולמרות שרציתי לצלם את העוגה שלמה, לא ויתרתי על טעימה ממנה טרם הצילום ככה שתמונה של עוגה שלמה לא תהיה לי כבר. 

ובהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכולם פסח שמח וכשר (למי מאיתנו ששומר), שנצא מעבדות לחירות לא רק בחג הזה אלא מידי יום ביומו! תהנו מהביחד עם המשפחה, חבקו ונשקו את קרוביכם, תתלבשו יפה ושמרו על עצמכם!
אני שולחת חיבוקים חמים לאחותי יעל ולאחי אריאל שיחגגו רחוק את החג רחוק מאוד מאיתנו. אוהבת אתכם ומתגעגעת... 

נשיקות,
שרונה.