יום ראשון, 2 ביוני 2013

(אל) תתנו לשמש יד

עברו שנים מאז גיליתי את האלרגיה שלי לשמש והבנתי שאין לי מנוס ממריחות חוזרות ונשנות של קרמים להגנה מידי יום, מספר פעמים ביום.
זה מבאס, זה מדכא, זה משאיר אותי לבנה כמו שלג כל השנה אבל כדי לעודד את עצמי אני תמיד אומרת ש"מעז יצא מתוק".
נזקי השמש הם בעיה רצינית - הגוף שלנו לא שוכח ולא סולח, הנזקים המצטברים הם בלתי הפיכים והחמור והמסוכן ביניהם הוא מלנומה – סרטן העור. גיגול מהיר באינטרנט של המילה "מלנומה" תחשוף אתכם לתמונות מזעזעות של מחלה נוראית שבאמת עדיף להתרחק ממנה.
לפני מספר שבועות נכחתי בהרצה של ד"ר שמואל יורב, רופא עור מומחה למחלות עור, שסיפר ששכיחות סרטן העור והמלנומה עלתה מאוד ב-25 השנים האחרונות (פי 3, אם להיות יותר מדויקת).

ד"ר יורב לימד אותי כמה דברים חשובים שחשוב שגם אתם תדעו:
  • ככלל, עדיף לא להיחשף לשמש, בשום צורה. הוכח שהנזקים שלה הרבה יותר חמורים מהתועלת. התועלת היחידה שאפשר לחשוב עליה היא ויטמין D, אבל גם ויטמין D אפשר (ורצוי) לקבל היום ממקור חיצוני (טיפות, כמוסות וכו') כך שאם אתם ממש לא חייבים לשהות בחוץ בשעות האור, עדיף שתוותרו.
  • כשאתם באים לבחור קרם הגנה, תוודא שרשום עליו שהוא מסנן קרינה - של קרני ה-UVA וגם של קרני UVB. שניהם גם יחד! לא לוותר, מדובר בשני סוגי קרניים מזיקות במיוחד.
  • איך תדעו איזה קרם לבחור? דעו מי עומד מאחורי המותג – איזה מחקר רפואי הושקע מבחינת האפקטיביות של הקרם, וודאו שהוא אינו מכיל מרכיבים רעילים.
  • קרם הגנה חשוב למרוח כחצי שעה לפני היציאה לשמש וכל שעתיים לחדש אותו. כמות החומר שאנחנו מורחים על העור לרוב לא מספיקה.
  • גם אחרי טבילה במים (ים/בריכה) חובה לחדש את הקרם אפילו אם רשום עליו שהואWater Proof. מסתבר שלא הוכח שמקדם הגנה ממשיך את היעילות שלו בחשיפה למים. 
ואחרי ההרצאה הזאת ניגשתי אל התיק שלי והוצאתי את מקדם ההגנה שקניתי לפני קצת פחות משנה בהמלצת רופאת העור שלי. מדובר בספריי להגנה גבוהה 50SPF מסדרת אנתליוס של לה רוש פוזה (La Roche Posay). אין יום שבו אני יוצאת מהבית מבלי למרוח על עורי שכבת הגנה עם הספריי הזה. אין לו ריח בכלל, הוא נעים על העור ולחלוטין שומר עליו כמו שהייתם מצפים מקרם הגנה שנמרח על עור שאלרגי לשמש. המחיר המקורי היה 150 שקלים אולם הוא נמכר לי אז בהנחה של 40% ככה שהמחיר הגיע לכמעט 90 שקלים. קניתי אותו בבית מרקחת פרטי (רק שם תוכלו להשיג את המוצרים של החברה) ובינתיים, קיבלתי להתנסות עוד כמה מוצרים של החברה.


פטנט שאהבתי במיוחד הוא סטיק הגנה מהשמש מאותה סדרה (אנתליוס) עם מקדם הגנה של 50SPF והוא מיועד בעיקר לאזור העיניים (כולל עפעפיים) והשפתיים. הוא בגודל של שפתון (או קצת יותר גדול) וממש כיף לשלוף אותו מהתיק באמצע היום ולחדש את ההגנה על עור הפנים.


עוד שני פיתוחים מדליקים בחברה הם ג'ל-קרם במגע יבש עם 50SPF מסדרת אנתליוס המיועד לעור רגיל עד שמן והוא לא שומני, ותחליב הגנה נוזלי עם גוון עדין 50 SPF מאותה סדרה המיועד לעור רגיל-מעורב.
כולם מומלצים ומעולים ואתם רק צריכים לבחור לעצמכם את קרם ההגנה שמתאים לכם, והבחירה היא לא קלה, אני מזהירה מראש.


את כל המוצרים תמצאו גם השנה ב-40% הנחה בכל בתי המרקחת הפרטיים, כך שהעלות מול תועלת היא טובה וחשובה.
ומילה אחרונה ממני:
פליז פליז פליז, אל תזלזלו בחשיבות של קרם ההגנה מהשמש, מדובר בנושא מאוד חשוב שחייבים להיות מודעים אליו ואסור להקל בו ראש.

אז שתהיה לכם חשיפה נעימה אם אתם ממש מוכרחים,
ושבוע נהדר!
שרונה.

3 תגובות:

Lace and Chiffon - Fashion blog - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

אני ממש היסטרית לגבי נזקי השמש,
ועם זאת ממשיכה להשתזף. כמובן, רק אחרי שמרחתי על עצמי קרם הגנה.
הכי נורא לראות את הבנות הצעירות הללו שמגיעות לחוף הים ומורחות על עצמן טון של שמן שיזוף ללא הגנה בכלל...
נורא חשוב להעלות את המודעות לנזקי השמש בקרב הצעירים!
פוסט נהדר!

ציפי לוין אמר/ה...

הי שרונה. תודה על המידע וגם על המוצרים של החברה, כבר ראיתי אותם רק לא ידעתי שהם מומלצים. אני משתזפת בקלות, יש לי עור מצויין, אבל-אני לא עושה זאת מתוך בחירה! עד גיל צבא, וקצת אחרי, גרתי חלק מהזמן בדרום ובעצם בימי הקיץ גרתי בקאנטרי, בבריכה. כמות השמש שהגוף שלי ספג, ושל כולם מסביבי, היו מטורפות. נכון שטוענים שאז החור באוזון היה קטן, אם בכלל היה, אבל מאז אני לא מעיזה, מתה מפחד. ביום אני בעבודה, אחהצ כבר אין שמש חזקה, ולראיה הכמות הגדולה של ויטמין D שאני בולעת בהוראת הרופא. מי שרוצה שמש-שיקנה ספרי שיזוף, ולבן זה יפה!!!

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

יאנה - זה מעולה שאת היסטרית כי ככה צריך להיות. את כל כך יפה, ואין לי ספק שיהיה לך יפה גם ב"לבן". בכל מקרה, מה שאת עושה את זה עדיף על פני כלום. ולגבי הבנות הללו - חבל עליהן, ההורים שלהן כנראה לא מספיק הפחידו אותן. אני מקווה שהן יגיעו אל הפוסט הזה ויתחילו לפחד קצת יותר.

ציפי - את תאהבי אותם מאוד לדעתי, הם גם יהיו מעולים לילדים. הספריי שאני משתמשת בו הוא מיועד לילדים בעקרון, אבל אני לא רואה פסול בלהתשמש בו גם :)
לצערי הרב אני עדיין לא מקפידה כמו שהייתי רוצה על נטילת ויטמין D, וזה רע מאוד. אחרי הפוסט הזה אני חייבת לקבוע תור לרופא! הסנדלר הולך יחף כמו שאומרים...
ומסכימה איתך שלבן זה יפה. וגם אם יש מישהו שלא מסכים ככה, אז לבן זה עדיף!