יום רביעי, 23 באפריל 2014

תכשיטנות אורבנית

את התכשיטים של דנה מויאל זכיתי להכיר דרך חברת נעורים שפנתה אליי וסיפרה לי על מויאל, המעצבת המוכשרת.
הצצה חטופה בעמוד הפייסבוק שלה ואז הבנתי שיש כאן הרבה מעבר ל"עוד מעצבת תכשיטים".
דנה מויאל, בסך הכל בת 25 אבל נראה שהיא יודעת בדיוק מה היא עושה.
העיצובים שלה שואבים השראה מעולם הרוקנרול ומעולם חומרי הבניין, תוך הקפדה ותשומת לב על הפרטים הקטנים ושימוש בחומרי גלם מקוריים. ניכר כי כל תכשיט ותכשיט נעשה באהבה רבה וכמובן שמויאל מכינה אותם אחד אחד בעבודת יד.
לרגל החג קיבלתי ממנה במתנה את השרשרת המהממת שמיד תראו, עשויה כל כולה מברגים בגדלים שונים, שזורים על חוט שחור ומחוברים לשרשרת חוליות כסופה. מיותר לציין שנעצרתי לא אחת ברחוב ונשאלתי מניין השרשרת המיוחדת... וזה מבחינתי, כבר אומר הכל.

צילום: אסף הראל

אני לובשת: חולצה: הוניגמן, משקפיים: ווג, שרשרת: דנה מויאל.


לפני מספר שבועות ערכתי עם דנה ראיון כייפי, והנה הוא לפניכם:

אז מי את דנה מויאל?
אני בת 25, סטודנטית לעיצוב טקסטיל בשנקר שנה ג׳, עם אהבה גדולה ועניין רב בכל הנוגע לירידה לפרטים, והיא באה לידי ביטוי בהמון דברים אם זה בישול, סריגה, נגינה- יש לי המון תחביבים והלוואי והיה זמן לכולם.

מאיפה הגיעה ההחלטה ליצור תכשיטים?
תמיד אהבתי ליצור בכל תחומי העיצוב לגוף, עד לא מזמן זה היה נגמר בזה שעיצבתי עבורי בלבד. התחלתי לקבל תגובות נלהבות מהאנשים שסביבי והזמנות החלו להגיע. ברגע שהתחלתי ליצור תכשיטים הבנתי כמה נרחב עולם התכשיטנות, אני כל הזמן שואלת את עצמי מה יהיה הדבר הבא שאצור והתחושה הזו מסקרנת אותי להמשיך.

באילו חומרים את יוצרת?
אני מאוד אוהבת ניגודים. אני משלבת בעבודתי חומרים גסים ועדינים, רכים וקשים- חלקם מגיעים בהשראת עולם חומרי הבניין - ברגים מסוגים שונים, אומים... אני חושבת שקורה להם משהו מאוד מעניין ברגע שמוציאים אותם מן ההקשר והשימוש הטבעי או הברור מאליו. אני גם משתמשת בטקסטילים שונים- חוטים, חבלים ובדים ועובדת בטכניקות מסורתיות של סריגה, קליעה ואריגה אותן אני חוקרת ומנסה לתרגם לשפה עדכנית.

מהיכן מגיעה ההשראה שלך לעיצוב הקולקציה?
ההשראה לעיצוב הקולקציה מגיעה בחלקה מעולם הרוק והמוזיקה- הרבה מתכות שתופסות מקום מרכזי בתכשיט ונותנות לו מראה מחוספס.
בעיצוב הפריטים שבהם אני נותנת יותר מקום לרכות של הבד אני מובלת ע״י השפעות שבטיות שונות. 
אחת המחשבות המרכזיות שמעסיקות אותי מגיעות מהמקום הפרטי שלי ומכוונות למראה נונשלנטי-לא מתאמץ, תכשיט שהייתי רוצה לענוד אשר מקפיץ הופעה שלמה, פשוטה ככל שתהיה ויוצר בה עניין.

אילו מעצבים את מעריכה ואוהבת?
אחד המעצבים מהם אנו שואבת השראה קונספטואלית הוא מרסל דושאן- אמן ההוצאה מן ההקשר. הבנאדם לקח אסלה, שם אותה במוזיאון ואמר: זו יצירת אמנות. זה נתן לי המון אומץ להשתמש בחומרים גסים כמו אומים וברגים ודווקא בהם למצוא את העדינות.
מעצבת נוספת שאני אוהבת ומעריכה היא Eleanor Ford : אני באופן כללי מעריכה כל מלאכת מחשבת שנעשית באופן מוצלח. היא מעצבת תכשיטים שמשתמשת בטקסטיל וחריזה ואני חושבת שהיא מביאה פרשנות עדכנית ביותר לדבר שקשה מאוד לדייק בו.
גם את Balmain אני מאוד אוהבת. הסימטריה, הפרטים הקטנים בכל פריט לבוש עושים אותו תכשיט בעיניי. הכל מונח במקום הנכון תחת מחשבה נכונה ומעטפת של שיקיות.

מה עוד היית רוצה שנדע עלייך?
אני חושבת שסיפרתי די הרבה :)

היכן אפשר לרכוש את התכשיטים שלך?
התכשיטים שלי משתתפים במכירות פרטיות באיזור השרון והמרכז: הכי טוב לעקוב אחר עמוד הפייסבוק שלי ולהשאר מעודכנים.
בימים אלה חברתי לחברה צעירה וחדשנית- famuza, אשר מאגדת מקבץ של מעצבים מכל תחומי האופנה ומשווקת את המוצרים לכל העולם בחנות האינטרנטית שלה. הפעילות תחל בעוד קצת פחות מחודש ואז אפשר יהיה להזמין את התכשיטים הביתה בקליק:) 


את התכשיטים של דנה מויאל אפשר לראות כאמור בעמוד הפייסבוק, בלינק הזה:


ואם אתם כבר בפייסבוק ועדיין לא עשיתם לייק לעמוד של Photo.Fashion.Passion, אני חושבת שזה הזמן לבוא לומר שלום :)



המשך שבוע נפלא לכולם,
נשיקות
שרונה.

2 תגובות:

EFRAT ITAH אמר/ה...

שערך הארוך נערה
כבוד לדוגמנית ולצלם
פוסט מיוחד

photo.fashion.passion - בלוג אופנה ישראלי אמר/ה...

אפרת - איזה שיר יפה, הדבקת אותי בו עכשיו :)
תודה מותק! כיף שאהבת!